perjantai 17. lokakuuta 2014

Käytettyä ja käypää

Olin eilen liian rennolla tuulella. Mikä varjelus että huonekalukaupoissa ei ole enää myytävänä juuri mitään varastotuotteena! Jatkoin tänään nettimarkkinoiden kartoitusta ja kas, tuolta Etelä-Pohjanmaan puolelta löytyi kolme palaa juuri samaa kirjahyllysarjaa, jota meillä jo on. Sitä ei samanvärisenä saisi enää uutena mistään, kirsikka kun ei enää ole muotia. Kaupat tuli ja isäntä lähtee huomenna hakemaan sillä aikaa kun minä saan kuljeskella hautuumaalla. Asiassa on sekin hyvä puoli että kirjat saadaan järjestykseen jo ensi viikon alussa. Silloin on taottava kun rauta on kuumaa, olen niin harvoin siivousintoinen.

Aika moinen homma on sovittaa uudet hyllyt paikoilleen, sillä nykyiset hyllystöt on yritetty kiinnittää toisiinsa tai seinään kaatumisen estämiseksi. 140 vuotta vanhassa talossamme kun seinät ja lattia viettävät mikä mihinkäkin suuntaan niin kerran oli hirveä vaaratilanne, missä kirjahylly alkoi kaatumaan jonkun päälle ja kerkesin hätiin. Joku lapsistamme se varmaan oli, muisti on kuitenkin painanut meiltä kummaltakin yksityiskohdat armollisesti unhoon. Siinä se tosi varjelus oli.

Isäntä on kuurtanelaissyntyisenä skottilaistunut niin että ehdotti, että rupeaisin nyt kuitenkin haeskelemaan netistä josko sitä hyväntuntuista soffaakin olisi jo käytettynä saatavilla. Eli siinä seuraava puuha. Olin ihan kipeä ja uupunut kun tulin töistä. Mutta nyt on elämä kirkastunut, kun voin shoppailla nojatuolissa ja kehua itseäni siitä että olen juuri sellainen kuin Laihian Naskalin tupakamarissa syntyneen tuleekin olla.

Olen muutenkin yrittänyt opetella, että olen luonteeltani ja olemukseltani sellainen, jonkalaiseksi Jumala on minut luonut. Saan olla rohkeasti ja iloisesti minä. Ei ole esimerkiksi mitään hävettävää, jos haluaa vaikuttaa asioihin ja tahtoo tehdä jotain sellaista jonka kokee mielekkääksi. Silti tänäänkin jäin kiinni siitä että mietin, mitähän tuo minusta ajattelee ja oliko tuo äänensävy vähän tahmea. Ei sillä ole väliä. Minä olen nyt sen ikäinen että saan olla kirsikanvärinen ja olen minäkin ihan käypä tällaisenaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti