maanantai 1. lokakuuta 2018

Lukija

Blogini täyttää piakkoin neljä vuotta, ja tekstejä on nyt luettu 100 000 kertaa. Eihän se mikään valtava levikki ole, mutta kuitenkin olen jokaisesta lukijasta kiitollinen. Kiitän  sinua, lukijani, mielenkiinnosta ja toivotan Jumalan siunausta. 

Joskus sitä miettii, että mitähän uskolliset lukijat odottavat ja toivovat. Kun kirjoitan päivän tapahtumista tai omista muistoista, tulee sellainen olo, että kirjoitan liikaa itsestäni. Uskonasioista kirjoitan mielelläni, mutta toivoisin, että elämänmakuisesti ja lähinnä silloin, kun on jotain jaettavaa. Joistakin asioista olen sanonut painokkaasti oman mielipiteeni. Eihän se useinkaan ole ainut oikea, mutta kirvoittaa ehkä ajatuksia. Saa sanoa vastaan! Harmituksiin en ole halunnut keskittyä, mutta kyllä niitäkin tulee joskus käsitellä, sillä ne kuuluvat elämään. Kaikkein iloisin kirjoittaja olen ollut silloin, kun joku asia on ruvennut kiinnostamaan, ja olen joutunut vähän opiskelemaan osatakseni valaista sitä muillekin. Aika sekalaisia aiheet ovat siis olleet.

Blogi tarvitsee myös kuvitusta, ja se on innostanut valokuvaamaan. Ajattelin joskus, että olen aivan epävisuaalinen ihminen, mutta palautteesta päätellen olen ollut tuossa asiassa liian itsekriittinen. Onneksi uudet laitteet helpottavat kuvaamista, kuvien käsittelyä ja rajaamista. Motivoituminen kuvaamiseen on myös jättänyt itselle enemmän kuvamuistoja.
Eilisiltainen karpalojen kauneus
Kaiken kaikkiaan olen kiitollinen siitä, että aloitin tämän harrastuksen. Sen ansiosta olen löytänyt monia asioita, joista voin olla kiitollinen. Olen myös oppinut näkemään ympäristöä ja sen kauneutta eri silmin. Joskus ilo on kaksinkertaistunut ja harmitus puolittunut, kun olen saanut jakaa sen sinun kanssasi.

Kiitän siis sinusta ja näistä blogivuosista Jumalaa. Häneltä tulevat ystävien ja karpaloiden lisäksi kaikki muutkin elämän ihanat maut.

4 kommenttia:

  1. Ensinnäkin haluan kiittää sinua blogistasi.
    Valokuvaus on koukuttavaa. Niin on blogien seuraaminenkin.
    Seuraan keskenään täysin erilaisia blogeja ja juuri niiden väliset eroavaisuudet ovat rikkautta. Sinun blogisi kautta olen tullut entistä tietoisemmaksi siitä, että myös papeilla on tavallisten ihmisten ilot ja huolenaiheet. Kun löydät tekstin asiayhteyteen sopivan uskonnollisen sanoman se on plussaa.
    Hienoa lokakuuta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syksy on lempeä ja kaunis. Mitä nyt joskus myrskyää. Myrskyn vangitsemaan kuvaan onkin jo haaste.

      Poista
  2. Karpaloista vesi kielelle! Teetkö kiisseliä vai miten käytät? Itse olen innostunut smootheista vai mitä ne lienevät suomeksi. Liotan erilaisia siemeniä vedessä ja lisään sitten erilaisia marjoja ja hilloa makeudeksi. Sekaan luonnonjug.tai maitoa.
    Hillat ja karpalot olisivat hyvä lisä!
    -Arkisen elämän kuvaus on minusta sitä parasta. Luen usein Naija Asunta-Johnstonin kirjoja säilömisestä ja mehun keittämisestä. Tulee lapsuuden turvallinen olo. Onnea blogillesi ja kaikkeen muuhunkin (minunkin blogin synttärit on pian😊)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Paula. Varttuneemmalla iällä innostuin karpaloista ja huomasin, että pidän niistä ihan sellaisenaan tai luonnonjogurtin päällä. Ja tietysti jäätelön päällä :D Ne ovat ihania, kun sisus on vielä kiinteä ja marja napsahtaa suussa. Joskus käytän leivonnaisissa. Äiti teki niistä usein kiisseliä, mutta itse olen vähän laiska kiisselinkeittäjä. Tuo smoothiejuttu minun täytyy vielä opetella, se olisi niin makoisan terveellistä. Käytätkö smoothien valmistukseen sauvasekoitinta vai jotain edistyneempää konetta?

      Poista